Aquest 30 d'abril, ha tingut lloc en l'Aljub de la Torre de Pardines la inauguració de l'exposició fotogràfica ‘Dones sindicalistes en la història’; la selecció d'imatges que reivindica el treball realitzat per dones pioneres en la lluita pels drets laborals i la igualtat, i que mostra també els actes i les accions més recents del sindicalisme a la Comunitat Valenciana en clau femenina.

A l'acte, han assistit veïns i veïnes, així com l'alcalde d'Olocau, Antonio Ropero; la regidora d'Igualtat i Dona, Olga Brínquez; i la secretària general d'UGT a les comarques de l'Horta Nord, Camp de Túria i Camp de Morvedre, Pilar Tarragón.

Ropero ha sigut l'encarregat d'iniciar l'esdeveniment amb un discurs en el qual ha destacat que l'exposició és un reflex de “la fortalesa i l'arrelament d'una unió, la del sindicalisme i el feminisme, en la nostra comunitat”. Així mateix, ha afirmat que esta mostra servirà perquè “es faça justícia a la tasca tan important de referents com Vicenta Romeu Royo, Vicenta Gil Escrich o Isabel Máñez González” ja que, segons ha manifestat, “no han rebut el reconeixement que mereixen per part de la societat a causa de l'oblit provocat per un biaix de gènere que, per desgràcia, encara no ha sigut eliminat per complet”.

Per part seua, Tarragón ha explicat com va sorgir la idea d'organitzar l'exposició a principis de l'any passat per a commemorar el 8 de Març i el recorregut posterior que ha tingut en diferents localitats. A més, ha comentat detalladament cadascun dels panells la integren i ha assegurat que un dels objectius principals d'ella és posar en relleu la importància de “que la dona tinga veu i que no sols els homes estiguen en primera línia”, ja que, tal com ha afirmat, al llarg de la història, “les sindicalistes han patit una doble discriminació: per ser dona i per ser sindicalistes”.

La mostra presenta un conjunt d'unes 100 fotografies que il·lustren el passat i el present de la lluita duta a terme per dones sindicalistes amb imatges de principis del segle XX i de l'època més recent. D'esta manera, les persones que la visiten podran comprovar l'evolució i els canvis produïts en este moviment fins als nostres dies.

‘Dones sindicalistes en la història’ està organitzada per UGT-PV, cofinançada per la Diputació de València, i en esta ocasió compta amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Olocau a través de les seues regidories de Cultura i d'Igualtat i Dona. L'expo podrà visitar-se des del 30 d'abril fins al diumenge 5, en horari de 9 a 14 hores.