Elia Bodí, Secretaria General Comarcal de UGT Serveis Públics Comarques de Castelló
La pitjor gota freda que es recorda en molts anys ja ha passat però, Correus no surt del fang. Després d’arrasar l’aigua, oficines senceres o deixar aïllats Centres de Tractament Automatitzat, a les Comarques de Castelló s’han agreujat les mancances que veníem arrossegant des de fa temps. Falten els mitjans materials, com saques, a uniformes, passant per EPIs com sabates de seguretat, la flota de vehicles deixa molt que desitjar -amb més avariats que funcionant-, no hi han prou PDAs, i la mecanització als Centres de Tractament, que ja era minsa, s’ha convertit en un problema més greu encara quan s’ha treballat a mà tots els enviaments de mitja província de València i tota la de Castelló. Per no parlar de la falta de contractació en oficines, repartiment i logística, en plena campanya com el Black Friday o Nadal.
Tot això està passant, mentre altres sindicats parlen d’un conveni que encara està per negociar. Des d’UGT tenim clar que cal que anem tots a una o ho pagarem car perquè si es toca el conveni ha de ser per assegurar la posició de Correus com a servei públic de qualitat, dins del Servei d’Interès Econòmic General i com a garantia del Servei Postal Universal.
Però això no fa que, sobretot, els treballadors i treballadores, que són els que donen la cara per Correus al carrer, deixen de ser solidaris durant una crisi, com la de la DANA, quan anar a treballar en aquestes condicions és més una qüestió de vocació. Però també Correus és solidari perquè ha habilitat 11 oficines com a Seu Electrònica per a tramitar les ajudes dels organismes públics de manera gratuïta, amb descomptes del 100% sobre els Girs Postals, la paqueteria, l’obertura d’apartats postals i els reenviaments postals per a totes les persones afectades.
UGT insta al Govern a repensar la rellevància social dels treballadors i les treballadores del Correus, ja que som la única entitat pública o privada amb la capacitat d’entrar a totes les llars del nostre territori, tots els dies, per a prestar un servei essencial i, més, en situacions adverses com la pandèmia o la DANA. Només esperem que ens ajuden a dissenyar un Correus com a servei públic, que ens ajude a tots i a totes a sortir del fang.