rdelacalleRomà de la Calle (Alcoi, 1942), Catedràtic d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat de València. Ha estat professor en tres universitats espanyoles al llarg de mig segle. Ha dirigit més de 90 tesis doctorals. Ha estat President de la Reial Academia de Belles Arts de San Carles i és Acadèmic Corresponent de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando (Madrid).

Ha dirigit l’Institut de Creativitat de la Universitat de València. Ha estat també Director del Museu Valencià de la Il.lustració i de la Modernitat (MuVIM) (2004-2010) fins a la seua dimisió. Ha coordinat l’Aula de les Arts de la Institució Alfons el Magnànim de la Diputació de València, (1998-2010).

Es autor de més d’una dotzena de llibres de recerca en temes d’Estètica i de història de les idees, també ha publicat tot un seguit de monografies d’artistes contemporanis i nombrosos estudis de crítica d’art. És President Honorari d’AVCA (Associació Valenciana de Crítics d’art) també d’AVALEM (Associació Valenciana d’Educació i Museus). Ha rebut diferents premis i reconeiximents nacionals i internacionals. Entre ells el Guardó Primer de Maig d’UGT i la Medalla de la Universitat de València. En l’actualitat és Prof. Honorari de la UVEG.

Jornadas y Actos

Colabora la

Federación de Industria Construcción y Agro

de UGT PV