Escola de la Joventut. Morella, 8 i 9 de febrer de 2008

Escola de la Joventut. Morella, 8 i 9 de febrer de 2008 Els pròxims 8 i 9 de febrer celebrem la nostra Escola de Joventut a Morella. L'escola dels i les joves sindicalistes de la UGT-PV. En aquesta IV edició, volem reflexionar sobre totes aquelles qüestions que ens importen, que ens interessen i que ens preocupen com a joves.

La  negociació col·lectiva és, sens dubte, l'element estratègic essencial per a la millora de les condicions laborals dels joves treballadors i treballadores. És l'eina que tenim els i les joves perquè, a través del nostre sindicat, puguem aconseguir drets socials i econòmics suficients, així com per a garantir el compliment de les normes laborals per evitar les discriminacions que per la nostra condició de joves puguem patir.

A més, els i les joves de la UGT, mitjançant la negociació col·lectiva podem anar més enllà i millorar les normes establides. Volem reivindicar la importància de la participació dels i les joves en els processos de negociació col·lectiva; fer insistència en les clàusules o criteris que volem incorporar en els convenis col·lectius: propostes que faciliten i ajuden als treballadors i les treballadores més joves, i perquè aquells que s'incorporen al mercat de treball ho facen amb criteris de no discriminació i d'igualtat.

El nou Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació serà també un tema a tractar en aquests dies. Aquest sistema ofereix noves oportunitats per als treballadors i les treballadores -i especialment als joves- per a ampliar i millorar la seua formació de manera més coincident amb les noves necessitats i realitats del mercat de treball.

Des de la perspectiva del compromís de la UGT-PV amb els ciutadans i les ciutadanes d'altres països, volem parlar, també, sobre les polítiques desenvolupades en cooperació internacional orientades cap a la lluita contra la pobresa i per la defensa dels drets humans, la conservació del mediambient, la igualtat de gènere i el respecte a la diversitat cultural.
Escola de la Joventut. Morella, 8 i 9 de febrer de 2008

On the road again