Els sindicats UGT i CCOO convoquen esta Manifestació dels sectors d'atenció en Serveis Socials per a denunciar que l'actual Govern, presidit per Carlos Mazón, no complix amb els Acords aconseguits en l'anterior Legislatura en matèria del Diàleg social que incloïen, entre altres qüestions, la dignificació i l'homologació salarial del personal  dels centres de l'Acció Concertada i dels centres de titularitat pública i gestió privada amb les treballadores i treballadors públics, estos incompliments posen en perill la continuïtat del sector.

La falta de diàleg, la paraula incomplida i els insuficients gestos de la consellera Susana Camarero Vicepresidenta Segona i titular de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, espenten als agents socials a la protesta al carrer.

Els sindicats denuncien que la Consellera ha desviat els fons pressupostaris ja consignats per a incrementar els salaris l'any 2023 del personal dels centres d'acció concertada, un sector feminitzat, i no ha provisionat fons suficients per a complir l'acord en els pressupostos de 2024.

En els centres de titularitat pública i gestió privada, la Conselleria té retingudes les licitacions, la qual cosa implica que no hi ha homologació, ni increments salarials. De fet, al no traure les licitacions es deixen sense efecte també les millores en la qualitat del servici que preveuen estos acords, com la millora de ràtios de personal o les obligacions a complir per les empreses. Per això, exigim les licitacions ja i que no s'apliquen pròrrogues forçoses, perquè això significaria incrementar el deute amb les entitats que gestionen estos centres, ja que estarien en expedient de rescabalament, és a dir, sense contracte.

Totes dues organitzacions sindicals recorden que l'acord aconseguit el 17 de novembre de 2022 va ser històric per al Sistema Públic Valencià de Servicis Socials. Un pacte que permetia millorar el finançament de les entitats i fer efectiva l'homologació salarial i de jornada de les persones treballadores. En suma, un acord per a sostindre adequadament la quarta pota de l'estat del benestar.

Els sindicats exigixen al Govern de Mazón que rectifique i prioritze les polítiques a favor de les persones més vulnerables de la societat, complint els acords.

El nou Consell encara és a temps de reprendre l'acord de fa un any garantint la sostenibilitat del SPVSS, perquè està en risc la qualitat assistencial i el benestar de desenes de milers de persones usuàries i de més de 13.000 persones treballadores.

MANIFESTACIÓ DIMARTS 20 DE FEBRER A VALÈNCIA A LES 11:00H
RECORREGUT: EIXIDA DES DEL PARTERRE, RECORREGUT PEL CARRER LA PAU I FINALITZANT AL PALAU DE MANISES

Prèviament a la manifestació, es farà lliurament al Síndic de Greuges de les milers de signatures recollides per les dues centrals sindicals, per a sol·licitar el seu suport i que inste el govern a complir els acords.