Taller de técniques de negociació per a persones treballadores de la llar

Taller de técniques de negociació per a persones treballadores de la llarEl passat dia 28 d’Octubre la Secretaria de Política Social i Lingüística va realitzar un taller de técniques de negociació per a persones treballadores de la llar. Amb aquest taller continuem amb les activitats de formació que se realitzen dins del programa Punt d’Informació a Treballadores de la Llar i que van dirigides exclusivamente a persones que desenvolupen la seua activitat laboral en el sector domèstic, tant de manera irregular com emmarcades en el Règim Especial de Treballadores de la Llar.

El treball domèstic es caracteritza per unes peculiaritats que fan que la persona que treballa com a treballadora de la llar estiga en una situació més vulnerable que la resta de treballadors i treballadores, sobretot al tractar-se d’un treball que es desenvolupa en l’àmbit privat on les condicions laborals no es negocien col•lectivament. Es per això que és important informar a les persones que treballen en el sector domèstic de quins són els seus drets i deures com a treballadores, així com formar-les en quant a técniques que els permeta dur a terme una negociació tant en la primera entrevista quan s’estan establint les condicions de treball, com a llarg plaç quan es vol modificar algun dels acords als que es va arribar.

Concretament, en aquest taller s’han explicat els diferents tipus de negociaió (negociació competitiva i negociació col•laborativa), com es prepara una negociació (els métodes i les actituds), quins són els métodes per tancar-la, així com estratégies i ferramentes per a aconseguir una negociació individual de les condicions laborals exitosa.

El taller s'ha realitzat una vesprada, pel que ha tingut una durada total de 4 hores i han participat en ell 25 persones, totes dones i quasi la majoria d’origen estranger. Desde la Secretaria de Política Social continuarem realitzant més tallers dirigits a empleades de llar.

Taller de técniques de negociació per a persones treballadores de la llar

Cotizaciones y prestaciones de la Seguridad Social
Atlantis
Nuevos formularios de adhesión online a las pólizas colectivas de accidentes gratuitas para la actividad sindical de UGT