2 de maig de 2007

L'acte de lliurament de la tercera edició del Guardons se celebrarà el 4 de maig a les 19,30 horas a la Casa de la Marquesa de Gandia

UC Ribera Baixa-Safor-Vall d´Albaida premia Joan Lerma i als tripulants del El jurat de la tercera edició dels Guardons Primer de Maig, organitzats per la UGT-PV -UC Ribera Baixa, La Safor i la Vall d’Albaida, ha resolt premiar enguany Joan Lerma i Blasco, expresident de la Generalitat Valenciana i actual senador, en la modalitat individual, i a la tripulació del vaixell pesquer Francisco y Catalina, en la modalitat col.lectiva.

La cerimònia de lliurament dels premis se celebrarà el dia 4 de maig a la Casa de Cultura Marqués González de Quirós (Casa de la Marquesa) de Gandia a les 19.30 hores. L’escultura commemorativa d’aquesta edició és una obra original de l’artista Josep Díaz Azorin.

Els Guardons Primer de Maig s’atorguen per a reconéixer mèrits individuals i col.lectius que hagen contribuït a millorar la nostra societat a partir del compromís amb els valors democràtics, de justícia social i de solidaritat que inspiren l’acció sindical de la UGT.

En la modalitat individual el Jurat ha premiat Joan Lerma pel conjunt de la seua trajectòria política, entre els aspectes més rellevants de la qual cal citar la construcció de les institucions d’autogovern de la Generalitat Valenciana, el desenvolupament de les competències de l’Estatut d’Autonomia, amb menció especial de l’educació i la sanitat, així com també el clima de diàleg i de consens social amb què van ser preses les decisions més importants dels seus governs.

En la modalitat col.lectiva s’ha valorat la decidida acció de solidaritat desinteressada portada a cap per la tripulació de l’embarcació Francisco y Catalina que no dubtà en rescatar a un grup d’immigrants d’una mort segura en aigües pròximes a Malta a pesar que els esperava tot un laberint burocràtic quan les autoritats els van negar el permís perquè els pogueren desembarcar al port de La Valeta.

El jurat de la segona edició dels Guardons 1r de maig està integrat per l’escriptor  Josep Antoni Fluixà, el vicerector de cultura de la Universitat de València, Rafael Gil Salinas, el secretari del Consell Valencià de Cultura, Jesús Huguet, el catedràtic d’economia Vicent Soler, el músic Vicent Torrent i el vicerector d’Innovació i Desenvolupament de la Universitat Politècnica de València, Eduard Vicens.

Com es recordarà, el jurat de la primera edició premià el Doctor Bernat Sòria i la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana, mentre que en l’edició del passat any els guardons recaigueren en la senyora Teresa Fernández de la Vega i en la Reial Societat Econòmica d’Amics del País.

Acte del lliurament dels Guardons Primer de Maig.

Gandia, 4 de Maig de 2007, 19.30 hores
Casa de Cultura Marqués González de Quirós (Casa de la Marquesa). Passeig Germanies, 13

• Benvinguda del senyor José Manuel Orengo Pastor, Alcalde de Gandia.

• Salutació del senyor Antoni Bernabé Garcia, Delegat del Govern a la Comunitat Valenciana.

• Obertura de José Ruiz Muñoz, Secretari General de la Unió Comarcal de la Ribera Baixa - La Safor - Vall d’Albaida.

• Lectura de l’acta del Guardó en categoria col.lectiva i glossa a càrrec de Eduard Vicens Salort.

• Lliurament del Guardó Primer de Maig, Categoria Col.lectiva, a la tripulació del vaixell pesquer “Francisco y Catalina”.

• Lectura de l’acta del Guardo en categoria individual i glossa a càrrec de Rafael Gil Salinas.

• Lliurament del Guardó Primer de Maig, Categoria Individual, al senyor Joan Lerma i Blasco

• Cloenda per Rafael Recuenco Montero, Secretari General de la UGT-PV.

Ribera, Safor, Vall d'Albaida, Costera i Canal de Navarrés

El servicio asegurador de tu sindicato