Programa III Escola de Joves de la UGT-PV a la ciutat de MorellaEn aquesta III Escola de Joventut, volem parlar d’alguns dels problemes que considerem més importants, que ens interessen i ens preocupen com a joves compromesos amb la nostra societat. La situació laboral del col•lectiu juvenil, la problemàtica de l'accés a l'habitatge, el procés d'eleccions sindicals, són temes que enguany centren la nostra escola.

Programa III Escola de Joves de la UGT-PV a la ciutat de MorellaDes de la UGT-PV, treballem i impulsem la participació dels i les joves en tots els àmbits de la societat, especialment al món del treball i l'àmbit sindical.

Els problemes del mercat laboral, afecten als treballadors i les treballadores, però és indiscutible que som els i les jovens qui patim de manera més apressant la inestabilitat del nostre mercat laboral. Som els i les joves qui patim de manera més directa la desocupació, la precarietat i la desigualtat.

La situació de l'habitatge, la pujada dels preus, de lloguer i de compra i la manca d'intervenció pública, ens han situat  als i les joves a la vora de l'exclusió residencial.

A més d’aquestes preocupacions hem aconseguit, que davant de la convocatòria de pròximes eleccions autonòmiques i municipals, els dos aspitants a president de la nostra Comunitat parlen, s'impliquen i escolten les nostres reivindicacions.

Per tot això, aquesta III Escola de la Joventut ens ha de servir per fiançar la participació dels i les joves a la UGT-PV i que tant les reivindicacions d’aquests com  i els problemes hi tinguen cabuda en totes les actuacions de l’organització.

Programa III Escola de Joves de la UGT-PV a la ciutat de Morella

Divendres 2 de Febrer

10.00 h. Acreditacions al Ajuntament de Morella

10.30 h. Inauguració III Escola de Joventut UGT-PV

Intervenen:
    Cándido Méndez, secretari general de la UGT
    Joaquín Puig, alcalde de la ciutat de Morella

Davant de la convocatòria de les pròximes eleccions autonòmiques:

• Què volem els i les joves del govern de la Generalitat?
• Què polítiques de joventut ens ofereixen els candidats a la Generalitat Valenciana?

Presenta: Tino Calero Vaquerizo. Secretari general UGT- U.C. Plana Alta-Maestrat- Els Ports UGT

11.00 h.  Col•loqui amb Francisco Camps, President de la Generalitat Valenciana
(Per confirmar)

12.00 h. Pausa

12.30 h. Col•loqui amb Joan Ignasi Pla, secretari general del PSPV-PSOE i candidat a president del la Generalitat Valenciana

14.30 h. Dinar

16.30 h. Dinàmica de grup: Per que eleccions sindicals?

• Quants joves participen en les eleccions sindicals?
• Són els joves candidats als seus centres de treball?
• Per què és tan important que els i les joves participem en les eleccions sindicals?

21.30 h. Sopar.

Dissabte 3 de Febrer

10.00 h.: L'habitatge i la precarietat laboral, problemàtica social de la joventut actual.

Projecció curt-metratge i col•loqui:
Intervé:
Mario Esteban, president del Consell de la Joventut d'Espanya
Union Départementale CGT-Force Ouvière de Cote d’OR-Dijon
Javier Gil, responsable del departament confederal de la Joventut treballadora UGT
Modera:
Lucía Sanchis Pitarch, responsable del departament de Joventut UGT-PV

11.30 h. Pausa -café

12.00 h. Cloenda

Intervenen:
Rafael Recuenco, secretari general UGT-PV
Tino Calero, secretari general U.C. Plana Alta-Maestrat-Els Ports