La Secretaria de Política Social i Lingüística té la voluntat de desenvolupar les seues actuacions arreu de tot el País Valencià el que comporta fer-ne diferents reunions per les seus comarcals de la  UGT-PV. Motiu aquest pel que va convocar per a ahir dia 13 de gener el Consell de Cultura a la seu d’Alacant. A més en aquesta ocasió hi havia un doble motiu, era la primera reunió que es feia des de que es va comunicar a l’escultor alacantí Arcadi Blasco Pastor que s’havia decidit per unanimitat del Consell de Cultura i de la Comissió Executiva de la UGT-PV que li farien un homenatge.

A aquesta reunió van assistir: el secretari general de la UGT- l’Alacantí Óscar Llopis; la secretària de Política Social i Lingüística de la UGT-PV, Pepa Llorca; Josep Azorín, Enrique Cerdán Tato i Josep Lluís Doménech, membres del Consell. El principal tema era tractar l’homentage que se li farà a l’escultor, que també és membre d’aquest Consell. Es vol realçar la figura d’Arcadi qui  sempre s’ha caracteritzat per la seua permanent reivindicació de la cultura i de la llibertat de creació. A més ell sempre ha defensat públicament la valoració i conservació del patrimoni artístic i cultural de la ciutat. I per descomptat és considerat l’artista plàstic alacantí amb major protecció internacional.

Es va concretar el disseny de l’acte per a aquest homenatge que constarà d’una exposició i explicació fotogràfica de les seues obres. I a més comptarà amb la presentació d’un llibre que s’editarà per a l’ocasió. Encara que es va decidir que la celebració seria el mes de maig, però ens queda per concretar la data exacta, que comunicarem el més aviat possible.

A més d’aquest punt, i igualment relacionant el compromís ciutadà que el propi Arcadi manifesta activament en la seua participació en la Comissió Cívica per a la recuperació de la Memòria Històrica d’Alacant, el Consell es va adherir a la proposta presentada per Enrique Cerdán Tato de Rehabilitació i reparació de la memòria del poeta Miguel Hernández.

La família de Miguel Hernández amb la col•laboració de la Comissió Cívica d’Alacant  per a la Recuperació de la Memòria Històrica ha presentat una sol•licitud de reparació i reconeixement personal del poeta injustament condemnat. Basant-se en l’article 4t de la Llei 52/2007 de la Memòria Històrica. Al mateix temps ha sol•licitat al Tribunal Suprem la revisió i anul•lació total de la sentència que en el Consell Sumaríssim 21.001 li va ser imposada (de pena de mort), perquè la seua innocència siga pública, jurídica i oficialment reconeguda.

En eixa línia d’adhesions, la secretària de Política Social i Lingüística va presentar una sèrie de Manifests que la UGT-PV ha recolzat, i que eixe dia també ho va fer el Consell de Cultura. Com són: el “Manifest a favor del coneixement del valencià per a l’accés a un lloc de treball de les administracions valencianes”;  el recolzament a la UGT-PV i CCOO-PV que emeteren un vot particular al dictamen del CES-CV relatiu a l’avantprojecte de llei per a l’ordenació i gestió de la funció pública valenciana; I també va donar el suport actiu i incondicional als objectius de rehabilitació sense destrucció del Cabanyal-Canyamelar-Cap de França.