La UGT-PV participa de la reunió de les Plataformes en defensa de la Llei de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència de la Comunitat Valenciana

Les Plataformes en defensa de la Llei 39/2006 de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència de la Comunitat Valenciana, de les quals la UGT-PV és membre, ens vam reunir el passat dissabte 15 d'octubre a Algemesí amb l’objectiu de valorar les reunions mantingudes amb l'Administració, compartir inquietuds i reflexionar sobre el futur del col·lectiu.

La coordinadora de País Valencià, Mari Carmen Prats, va informar de la reunió mantinguda amb la Secretària Autonòmica de Serveis Socials i Autonomia Personal, Sandra Casas, el passat dijous 6 d'octubre, on es va exposar la preocupació de les plataformes per l'endarreriment en la resolució d'expedients i valoracions, la falta de places als centres així com la insuficiència de personal i professionals als ajuntaments i residències. L'administració, malgrat l'interés mostrat, va reconéixer la impossibilitat de dur a terme aquestos objectius a causa de la falta de finançament i la complicada legislació estatal vigent que els impossibilita crear més llocs de treball.
Així mateix, es va valorar positivament les conclusions extretes de les quatre Meses Sectorials de diversitat funcional en les que hem estat treballant al llarg d'aquest any totes les entitats i federacions del sector. Considerem que aquest no és un treball conclòs, per això hem de seguir dialogant amb l'administració i treballant colze a colze per fer realitat totes les necessitats de les persones en situació de discapacitat i dependència.

Per altra banda, Julián Marcelo va explicar l'última compareixença davant la Comissió de Peticions del Parlament Europeu pel que fa a la rebaixa de graus de discapacitat qualificant-la com un èxit.

Per últim, es va acordar realitzar un acte central a València amb motiu del Xé aniversari de l'aprovació de la Llei d'Autonomia Personal i Dependència i que es celebrarà el diumenge 11 de desembre.

UGT.es icono facebook icono twitter Canal You Tube SNI

Agenda UGT-PV