La UGT-PV i la CooperacióLa UGT-PV i la Cooperació
Entre les prioritats de la Unió General de Treballadors ha estat sempre el treballar per aconseguir la justícia social i l'equitat en la distribució dels recursos. Una de les expressions d'aquest treball és la solidaritat internacional que troba la seua concreció en la cooperació amb els països en desenvolupament.

V Congrés  Nacional UGT-PVLa UGT-PV assumeix plenament aquesta responsabilitat i, al seu V Congrés  Nacional (juliol del 2005), es dota de la Secretaria de Cooperació, per dinamitzar i canalitzar tots aquells esforços que emergisquen en aquest sentit, del conjunt de l'organització.

Constituirà una prioritat en aquest sentit per a la UGT-PV a l’any 2006 sensibilitzar per les tasques de cooperació a totes i cada una de les Federacions i Unions Comarcals de la UGT del País Valencià, que constitueïxen les vertaderes impulsores de la solidaritat entre treballadors i treballadores, perquè en estreta col•laboració siguem capaç d'aconseguir els objectius que ens fixem.

Aquestes tasques de cooperació es portaram a terme, fonamentalment, a través de l'Institut Sindical per a la Cooperació al Desenvolupament (ISCOD), organització no governamental (ONG) creada per la UGT fa ara 15 anys, amb una àmplia experiència al camp de la cooperació internacional en tots els continents.

Des de la nostra ONG ISCOD-PV pretenem realitzar una tasca de cooperació sindical, que té com a objectius:

• Formació de quadres sindicals.
  • Atenció a necessitats bàsiques (educació, sanitat, etc.)
  • Formació professional.
  • Projectes socioeconòmics.
  • Suport a projectes per a la creació d'ocupació digna i amb drets.
  • Sensibilització social per a fomentar la solidaritat.
  • Promoció dels drets humans.
  • Lluita per la igualtat de la dona.
  • Protecció del medi ambient.

Les nostres actuacions prioritàries se concretaran al 2006 al terreny de la cooperació internacional i de la sensibilització. L'àmbit geogràfic d'actuació preferent es constiuirà pels països del Magreb, Amèrica Llatina i el Carib.

Així, durant 2006, continuarem desenvolupant del Salvador els projectes de cooperació següents:

• Alfabetització de les dones al medi rural.
  • Cria i comercialització de la gambeta i preservació del medi ambient.

Al Nord del Marroc iniciarem un projecte d'atenció a les necessitats bàsiques i de formació professional de la població de tres comarques rurals, i intentarem posar en marxa un projecte de construcció de La Casa de la Dona, on atendre les múltiples i importants necessitats que aquest col•lectiu té a aquesta regió.

La meua escola i el mónEn l'àrea de la sensibilització, continuarem desenvolupant a la Comunitat Valenciana el projecte “La meua escola i el món”, que pretén educar en la interculturalitat als xiquets i les xiquetes de primària i fomentar així el coneixement de diferents cultures, la igualtat de gènere, la solidaritat i l'amistat entre els pobles.

La UGT-PV continuarà treballant en dos projectes, un de convivència intercultural l'objectiu del qual és la plena integració dels immigrants a la societat valenciana, i un altre que pretén, mitjançant actuacions formatives, facilitar el seu accés a llocs de treball.

Plataforma Pobreza CeroFinalment, conjuntament amb altres organismes i ONG´s de la nostra Comunitat, continuarem impulsant la Plataforma Pobresa Zero, l'objectiu de la qual és l'eradicació de pobresa al món, exigirem el compliment per part dels Governs dels països desenvolupats dels “Objectius del Mil•lenni” als que es van comprometre en la cimera de l'ONU de l'any 2000.

Recursos de Educación para el Desarrollo

Informe Diagnóstico
Periodismo, Datos y Objetivos de Desarrollo Sostenible
Informe diagnòstic