El dimarts 29 de juny de 2010, els representants de la “Plataforma a Favor del Coneixement del Valencià per a l’Accés a un Lloc de Treball de les Administracions Valencianes” hem fet una concentració davant del Palau de la Generalitat, en la plaça de Manises, per a fer pública la nostra valoració del debat parlamentari del projecte de llei de la Funció Pública Valenciana i la seua posterior aprovació, minuts abans, i particularment de la demanda que vam presentar: que la nova llei preveiés que les i els funcionaris de l’Administració autonòmica valenciana pugueren atendre als ciutadans en la llengua pròpia del País Valencià.

Les i els representants de la Plataforma han criticat que el Grup Parlamentari del PP haja votat en contra d’una esmena en aquest sentit que comptava amb el vot favorable dels altres tres Grups Parlamentaris i que anava en la mateixa línia del que es contempla a Galícia i que fou aprovada en temps de govern de Manuel Fraga.

En aquest sentit, l’esmena només pretenia aplicar allò que dicta l’article 16 de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV): “Les empreses de caràcter públic, així com els serveis públics directament dependents de l’administració, han de garantir que els empleats que tenen relació directa amb el públic tinguen el coneixement suficient del valencià per a atendre amb normalitat el servei que els és encomanat”.

D’altra banda, la Plataforma ha reclamat que el Govern valencià faça públic l’informe que sobre el tema ha fet l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), i ha criticat el fet que se’ns negue als ciutadans i les ciutadanes l’accés a un document d’una institució pública.

La Plataforma considera que la inclusió d’una esmena com la proposada hagués estat un exercici polític de consens i de govern d’acord amb la majoria social d’una societat que entén perfectament que la presència de la llengua pròpia dels valencians s’ha de normalitzar no només a l’ensenyament, sinó també en tots els àmbits socials, començant per les institucions pròpies. I més si tenim en compte que hi ha una xifra més que suficient de funcionaris autonòmics capacitats per atendre els valencians en la nostra llengua.

En la concentració han estat presents representats de les organitzacions que formen la plataforma:
BNV, Grup Compromís, ERPV, EUPV, responsables i diputades del PSPV-PSOE, CCOO-PV, Intersindical Valenciana, UGT-PV, Acció Cultural del País Valencià, Ca Revolta, FAPA, Federació d’Escola Valenciana, Societat Coral El Micalet, Valencians pel Canvi i  Xúquer Viu.

Tipo de cotización y prestaciones de la Seguridad Social