L'artista plàstic Arcadi Blasco va rebre ahir en la Seu Universitària d'Alacant un homenatge de la Unió General de Treballadors a la seua trajectòria, homenatge realitzat amb la colaboració de la Universitat d'Alacant i la CAM. Blasco, que amb 82 anys es recupera en el seu Mutxarnel natal d'un accident cerebral patit el passat, va manifestar obertament que "l'Arcadi Blasco a qui homenatgeu ja no existix, va morir el 23 de setembre del 2009, exactament, i este homenatge se'l feu a l'altre i jo vos ho agraïsc en nom seu". L'artista, que va parlar amb humor sobre la seua nova vida "no sé si hauria de canviar-me el nom", bromejava.

"Agraïsc molt que es considere que he fet quelcom i que li vullguen a un sempre és bo, encara que un coneix tots els seus defectes i sempre s'exagera un poc", va apuntar abans de l'acte l'escultor i ceramista, que va felicitar UGT per preocupar-se de la cultura i manifestar el seu sorpresa per que no hi haja una reacció social, darrere de les últimes dades que situen als escolars de la Comunitat a la cua en coneixements, ja que si hi ha quelcom important en la vida és la cultura.

Abrigat per més d'un centenar de sindicalistes, polítics i amics, Blasco va mostrar la seua bona forma tocant el piano mentres Josep Lluis Domenech va llegir alguns dels poemes que han il•lustrat les seues obres en un llibre editat en el seu honor, Paraules i fangs, alhora que va compartir amb els assistents suvuelta al dibuix perquè és important no parar i continuaré treballant.. Prova d'això va ser el dibuix que l'artista va regalar ahir al sindicat.

Arcadi Blasco forma part des de fa anys del Consell de Cultura de UGT i els seus companys van lloar ahir la seua producció cultural però, sobretot, la seua talla moral. Estan bona persona que no es dóna cap importància i no li agrada cridar l'atenció, però és una figura importantíssima en l'art nacional i responsable d'haver portat la ceràmica de la botija a l'art contemporani, va indicar el seu amic el pintor José Díaz Azorín, mentres Enrique Cerclán Germà gran li va definir com un home combatiu, un lluitador de la llibertat i un artista íntegre, capaç de donar credencial de material noble albarro i al que és una sort tindre ací.

El secretari general de UGT en l'Alacantí, Oscar Llopis, va valorar que sempre ha estat disposat a col•laborar amb qualsevol causa que considere justa i va assegurar que és un referent en la defensa de la cultura, allunyat del punt de vista cínic, lluitador, solidari i humil, mentres la secretàtria de política lingüística sindicalista Pepa Llorca, va agrair la seua defensa del patrimoni artístic i de la llibertat.

En la marató d'elogis que Blasco va rebre no sense assenyalar que heu sigut un poc exagerats. També va participar la vicerectora d'Extensió Universitària, Josefa Bueno, qui va apuntar que vivim una època daurada d'Arcadi i estar-nos disfrutant a l'artista i a la persona. Pel la seua banda, el secretari general de la UGT-PV, Conrado Hernández, que va fer la cloenda, asselanyà la importància de la defensa de la cultura i va agrïr a l'Arcadi Blasco el seu compromís amb els treballadors i treballadores demostrat desde fa molt de temps.

Tipo de cotización y prestaciones de la Seguridad Social