21 de febrero de 2007

La Unió Comarcal de la UGT Ribera Baixa - La Safor - Vall d’Albaida, ha convocat la tercera edició (2007) dels Guardons “Primer de Maig”, en les seues categories individual i col•lectiva, adreçats respectivament a personalitats i entitats valencianes o que treballen en l’àmbit del País Valencià.

Des del dia 20 de febrer fins el 5 de març esta obert el termini per a presentar candidatures. Les bases de la convocatòria permeten que els candidats als Guardons “Primer de Maig” siguen entitats i persones que treballen al País Valencià, o entitats i persones valencians si realitzen la seua tasca fora de la Comunitat Autònoma.

L’anterior edició, que premià la Sra. Maria Teresa Fernández de la Vega, en la modalitat individual, i la Reial Societat Econòmica d’Amics del País, en la modalitat col•lectiva, tingué una repercusió molt important a tots els nivells. Image

Els Guardons “Primer de Maig” pretenen reconéixer públicament, en primer lloc, els mèrits d’aquelles persones, amb caràcter individual, i el d’entitats o organitzacions que a través de la seua trajectòria hagen desenvolupat activitats i compromisos en la defensa dels interessos socioeconòmics, polítics, laborals, culturals i científics del treballadors i treballadores, i que tinguen una repercussió social rellevant tant en investigació com en desenvolupament.

La Unió Comarcal de la UGT Ribera Baixa - La Safor - Vall d'Albaida considera que és important reconéixer a les persones i entitats que s’esforcen en la línia de reivindicar, investigar i millorar el benestar social, laboral, econòmic i intel•lectual de tots els treballadors i treballadores, perquè així estimularem a altres persones i entitats a comprometre’s amb els valors que aquest guardó pretén defensar.

A més, a la UGT sabem que reivindicar, afavorir i aconseguir abastar major quotes de benestar per part dels treballadors i treballadores, i en definitiva de la majoria de ciutadans i ciutadanes, està unit indissolublement a la prosperitat, la millora de les condicions de treball, la qualitat de vida i la creació d’ocupació.

La convocatòria del Guardons “Primer de Maig” té caràcter anual, i consta de dos categories, individual, atorgat a una persona, i col•lectiu, atorgat a una entitat.

Els Guardons “Primer de Maig” tenen caràcter exclusivament honorífic, sense retribució econòmica, i estan adreçats a tots els àmbits de la societat valenciana, tant als distints components de la societat (personalitats individuals, col•lectius de ciutadans, ONG’s, agents econòmics i socials, universitats, etc.) com des del punt de vista institucional o administratiu (ciutats, pobles, autoritats local, comarcals, provincials o autonòmiques, etc.)

Els Guardons “Primer de Maig” se celebren a les comarques de la Ribera Baixa, La Safor i  La Vall d’Albaida. Tenen caràcter itinerant i cada any té la seua seu en un dels pobles o ciutats d’aquestes comarques, i està obert a la col•laboració d’aquelles institucions públiques i privades que hi vulguen participar. El guardó consistirà en un premi distintiu i honorífic, una obra d’art o d’artesania dissenyada per un artista o artesà de renom, que serà entregat als diferents premiats al llarg de una cerimònia de lliurament que se celebrarà el dia 4 de maig, amb la presència de representants de tots els camps de la societat civil valenciana.

Tipo de cotización y prestaciones de la Seguridad Social