Hi han crèdits de lliure elecció per l'alumnat de la Universitat de València i de la Universitat Politècnica de València. L'import per l'alumnat de la Univ. de València és de 24 € que s'abonaràn en recollir la credencial, el mateix dia del congrés.

II Congrés Societat, Treball i Llengua, en homenatge a Ernest Lluch|veure presentació | veure programa |descarregar programa | descarregar cartell | fitxa d'inscripcióaccés a la retransmissió del congrés per video conferència

II CONGRÉS DE SOCIETAT, TREBALL I LLENGUA

En la presentació d’aquest II Congrés Societat, Treball i Llengua, la UGT-PV persegueix potenciar la  vertebració d’un espai cultural dins del nostre sindicat, fermament compromès amb la recuperació dels valors que sempre han configurat la nostra tradicional ètica sindical, així com potenciar el nostre projecte de normalització lingüística.

Per aquest motiu, a la UGT-PV no podíem deixar passar fer un homenatge a Ernest Lluch, en la seua polièdrica vessant de ciutadà compromès, excel•lent acadèmic i company polític. Per tant, el primer objectiu d’aquest segon congrés serà recordar la figura d’Ernest Lluch, tant com professor i economista, que va iniciar la maduresa dels estudis sobre economia valenciana, com en la seua dimensió política, personal i humana excepcional.

UGT-PV organiza el II Congrés Societat, Treball i Llengua, en homenatge a Ernest LluchEl segon, serà situar la importància económica de futur de l’Arc Mediterrani, i el protagonisme que hi té la nostra llengua. A la UGT-PV tenim unes bases ideològiques sobre les quals fonamentem tota la nostra acció sindical; amb elles contribuïm a desenvolupar totes les polítiques actives perquè en aquest estat del benestar es creen les condicions òptimes perquè els treballadors i les treballadores obtinguem els majors graus de prosperitat i millores socials.

Així doncs, a la UGT-PV ens agrada recordar la figura de totes aquelles persones que sentim properes, perquè les seues idees, les seues conviccions, ens són properes. És per això que a aquelles persones que ens aporten idees, que la vida de les quals haja sigut un model que ens motive o que el seu treball ens siga un estímul per continuar endavant, la UGT-PV farà tot el posible per recordar-los.

Es per això, que retrem homenatge a Ernest Lluch, dins d’un espai compartit on debatrem temes socials, de treball, de llengua; tots temes que foren sempre importants i interessants per a ell, i dels que entre tots esperem extraure unes excel•lents conclusions.

17 d’abril de 2007 al Paranimf de la Universitat de València l’acte d’obertura i a la Capella de la Sapiència les taules rodones

CARRER UNIVERSITAT, 2 (ANTIC CARRER DE LA NAU).VALÈNCIA
  • 10:30 - 12:00 h: Recepció dels assistents, credencials i lliurament del material.
  • 12:00 – 14’00 h: Obertura. A càrrec de:
    En Francesc Tomás Vert : Excel·lentíssim i Magnífic Senyor Rector de la Universitat de València, Estudi General.
    En Vicent Soler i Marco: President de la secció valenciana de la Fundació Ernest Lluch.
    N’Elena Pineda i Caplliure: Secretària de Cultura de la UGT-PV.
    N’Antoni Ferrer Sais: Secretari d’Acció Sindical de la Comissió Executiva Confederal de la UGT.
    Conferència Inaugural, a càrrec de: En Joan Clos i Matheu:Ministre d’Indústria Comerç i Turisme.
  • 16’00 - 17:30 h: Ernest Lluch economista i polític.
    A càrrec de: En Josep Maria Carreras Puigdengolas, Economista i Vocal del Tribunal Català de Defensa de la Competència. En Vicent Llombart Rosa, Catedràtic d’Història del Pensament Econòmic de la Universitat de València. En Salvador Almenar Palau, Catedràtic d’Història del Pensament Econòmic de la Universitat de València. Modera: En Guillermo Forment Artero, Secretari General de la U.C. de la UGT-València Sud i Interior.
  • 17:30 - 19:00 h: Universalització de la Sanitat Publica. A càrrec de: En Félix Lobo Aleu, President de l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició. En Salvador Lledó Matoses, President de l’Institut Metge Valencià. Na Carmela Moya García, Delegada del Govern per al Pla Nacional sobre Drogues. Modera: En Luís Lozano Mercadal, Secretari General de la FSP-UGT-PV.
  • 19:00 - 19:15 h: Pausa
  • 19:15 - 20:45 h: Ernest Lluch i el poder de la Paraula: l’Ús Social del Valencià. A càrrec de: En Joaquim Ferrandis García Aparisi, Periodista i Escriptor. N’Emili Soler Pascual, Professor del Departament d’Història Medieval i Moderna de la Universitat d’Alacant i Director de la seu universitària d’Alacant. En Jesús Huguet i Pascual, Escriptor, Editor, membre del Consell Valencià de Cultura, i membre del Consell de Cultura de la UGT-PV. Modera: En Tino Calero Vaquerizo, Secretari General de la U.C. de la UGT Plana Alta-Maestrat-Els Ports.

18 d’abril de 2007 a l’Aula Magna de l’Escola Politècnica Superior de Gandia

CARRETERA NAZARET OLIVA S/N DIRECCIÓ PLATJA.GANDIA
  • 9:00 - 10:00 h: Obertura. A càrrec de:
    En José Manuel Orengo Pastor: Alcalde de Gandia.
    En José Ruiz Muñoz: Secretari General de la U.C. de la UGT-Ribera Baixa, La Safor i Vall d’Albaida.
    En Juan Francisco Juliá Igual: Excel·lentíssim i Magnífic Sr. Rector de la Universitat Politècnica de València.
  • 10:00 – 11:45 h: La Via Valenciana 30 anys després. (Evolució de la indústria, economia i ocupació a partir de les tesis d’Ernest Lluch). A càrrec de: En Vicent Soler i Marco, Catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de València. N’Ernest Reig Martínez, Catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de València. En Manuel López Estornell, Economista. Modera: En Conrado Hernández Más, Secretari General de la MCA-UGT-PV.
  • 11:45 – 12:00 h: Pausa
  • 12:00 – 13:45 h: Globalització i Noves Tecnologies de l’empresa Valenciana. A càrrec de: En Francisco Más Verdú, Professor d’Economia Aplicada de la Universitat Politècnica de València. N’Eduard Vicens Salort, Vicerrector d’Investigació, Desenvolupament i Innovació de la Universitat Politècnica de València. En Francisco Mora Más, Vicerrector de Coordinació i Planificació Econòmica de la Universitat Politècnica de València. Modera: En Guillermo Martí Peris, Secretari General de la FETE-UGT-PV.
  • 13:45 – Cloenda. A càrrec de: En Rafael Recuenco Montero: Secretari General de la UGT-PV.

El Congrés es retransmetrà per video conferència. El dia 17, l’alumnat que estiga a Gandia podrà seguir com es desenvolupa el Congrés a València, mentre que el 18, des de l’Aula Magna de la Universitat de València, es podràn veure les intervencions que es realitzaràn a Gandia; els presents podràn fer preguntes simultaneament en el torn de debat. Així mateix, l’alumnat de la UJI i de la Universitat d’Alacant podràn seguir el Congrés per video conferència. accés a la retransmissió del congrés per video conferència

Tipo de cotización y prestaciones de la Seguridad Social